Jak się skutecznie reklamować

Kiedy pojawiły się pierwsze pogłoski o nadchodzącym kryzysie największe firmy zaczęły ciąć koszty, przede wszystkim oszczędzając na reklamie. Wiele później się zreflektowało i znowu puściło reklamy pełną parą. Problem z reklamą polega na tym, że ciężko dokładnie wyliczyć, o ile taka reklama zwiększa zyski. Czy np. ludzie przestaliby kupować Coca-Colę, gdyby ta nagle przestała być reklamowana? Pewnie nie, przecież papierosy nie zniknęły ze sklepowych półek, po tym jak zakazano ich reklamowania. Jednak ludzie mogliby sięgać po colę rzadziej bez reklam, ponieważ w reklamie nie zawsze chodzi o to, by klient dopiero poznał jakiś produkt. Ma o nim nieustannie myśleć, ma mieć z nim różne skojarzenia, jeżeli jest spragniony ma pomyśleć, że najlepiej jego pragnienia ugasi ten, a nie inny produkt, chcemy być modny, ma kupić go itd. Kryzys też odbił się na zwykłych ludziach, którzy zaczęli być bardziej oszczędni. W tym wypadku reklamy przekonują ich, że mogą sobie pozwolić na to małe szaleństwo.