Marketing sieciowy – jak się to robi?

MLM czyli marketing wielopoziomowy to nic innego jak przekazywanie produktu lub też usługi prosto od producenta, od razu w ręce klienta. Dzięki temu systemowi, mogą zarabiać osoby, które dostarczają produkty lub tez usługi innym ludziom. Marketing sieciowy jest wiec niczym innym jak budowaniem sieci, w której wiele osób poleca produkty lub usługi, lub też je tylko kupuje dla siebie, często po bardzo atrakcyjnych, hurtowych cenach, ale często w detalicznych ilościach. Najważniejsze jest iż prace ta wykonuje się w gronie zaufanych osób, często swoich znajomych i przyjaciół, których sami zaprosiliśmy do współpracy. Tak wiec zarabianie w MLM wiąże się z biznesem zespołowym. Na sukces w MLM, pracujesz zarówno ty, jak i grupa podległych tobie ludzi. Wynagrodzenie zaś jest wprost proporcjonalne, to tego ile wysiłku włożysz w budowanie swojego interesu. Zasady wynagradzania, najczęściej są określone w planach marketingowych każdej z firm opierających się na MLM. Marketing sieciowy, inaczej zwany wielopoziomowy jest niczym innym jak forma sprzedaży bezpośredniej. Pozwala on dystrybutorowi produktów lub też usług zarabiać podwójnie. Po pierwsze czerpie on zyski ze sprzedaży bezpośredniej towarów, czyli zarabia na marży, uzyskując tak zwany zysk aktywny. Po drugie, poszerzając ciągle prężnie działającą sieć dystrybutorów i sprzedawców, może uzyskać dodatkową marżę za zyski, które wypracowała podległa mu grupa.